sobota, 21 maja 2022

Poza Tokajem: Cigar Box Cabernet Sauvignon 2020


Trzeba przyznać, iż spośród działających w Polsce sieci handlowych Lidl w największym stopniu dba o miłośników wina. Firma oferuje bardzo szeroki wybór trunków nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale i online w postaci serwisu Winnica Lidla, gdzie wina można zamówić z dostawą do sklepu stacjonarnego. Moje zainteresowania skupiają się głównie na winach węgierskich, ale od czasu do czasu sięgam po etykiety z innych krajów. Zatem dzisiaj na blogu „wyprawa do Chile”, aby przetestować Cigar Box Cabernet Sauvignon 2020.


 

Cigar Box Cabernet Sauvignon 2020
(fot. własna)

 

Barwa wyrazista, mocna, rubinowa wpadająca w dojrzałą ciemną wiśnię. Nos intensywny, skórzany, dymny, tytoniowy i beczkowy. Na drugim planie pojawiają się aromaty ciemnych owoców leśnych, czarnej porzeczki oraz gorzkiej czekolady. Usta solidne, skoncentrowane, z dominacją czarnej porzeczki, jeżyny i borówki. Nie brakuje tu także nut skórzanych, beczkowych, kawy i przypraw jak wanilia, cynamon. Wino o relatywnie mocnej budowie, średniej kwasowości, wyrazistej, ale łagodnej taninie. Alkohol wydaje się być nieco wystający, ale w granicach bezpieczeństwa.
 

Co tu dużo mówić. Lidl wykonał kawał dobrej roboty i zaproponował solidne wino w dobrej cenie. Cigar Box Cabernet Sauvignon 2020 szczególnie spodoba się konsumentom poszukującym trunków cięższych, wyrazistych i skoncentrowanych. Będzie doskonałym towarzyszem dla dziczyzny i wołowiny. Wino do nabycia w sklepach stacjonarnych sieci Lidl w cenie 34,99 zł. Moja ocena 3,5/5.
 

Moja amatorska skala ocen:
1. Do zlewu.
2. Można wypić, ale po co się męczyć.
3. Dobre, powszednie wino.
4. Bardzo dobre, chętnie wypiję/kupię ponownie.
5. Świetne, absolutnie rewelacyjne, na wielkie okazje.
 

Źródło wina:
Wino otrzymałem od Winnicy Lidla

O Cigar Box Cabernet Sauvignon 2020 przeczytacie także tutaj:

Winne Okolice  

Niewinne Podróże

Zdegustowany

Blurppp - Zapiski z pustyni
 

1 komentarz:

  1. Nie pojmuję fenomenu tego wina wśród bloggerów, jest po prostu słabe od strony technicznej coś im nie wyszło w produkcji i nawet jego zaletą nie jest cena bo 35,5 zł to nie jest tanio. Być może ja mam zupełnie inny punkt widzenia. Przejrzałem ostatnie wina, które opisywałem na swoim blogu i które miały co najmniej 50% cabernet sauvignon tak żeby porównać "jabłka do jabłek". Chateau Beaumont 2009, Kapcsandy Family Winery Estate Cuve 2004, Dunn Vineyards Cabernet Sauvignon 2004, Chateau Pichon Longueville de Lalande 2002, Dalla Valle Cabernet Sauvignon 1994 to są wina co do oceny których stosuję te same kryteria co do takiego Cigar Box i dla mnie porównanie jest miażdżące. Tak na marginesie jak czytam opis bukietu jaki ty i inni blogerzy opisaliście w tym Cigar Box to mało które z win, które powyżej przytoczyłem mogło by się równać. "Nos intensywny, skórzany, dymny, tytoniowy i beczkowy. Na drugim planie pojawiają się aromaty ciemnych owoców leśnych, czarnej porzeczki oraz gorzkiej czekolady." tak jak napisałem na blogu Niewinne podróże. Taki bukiet to jest opis caberneta z Napa za 200 dolców a nie wina za 5 dolarów na lokalnym rynku.

    OdpowiedzUsuń